Co jeść, gdy nie masz dostępu do kuchni?

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Co jeść, gdy nie masz dostępu do kuchni?

Nie każdy z nas ma możliwość całodniowego przygotowywania posiłków w kątach własnej kuchni. Jak radzić sobie z głodem w przypadku, gdy jesteśmy w podróży, delegacji, pracy, czy innych miejscach z ograniczoną możliwością gotowania?

Z pomocą przychodzą zdrowe przekąski i produkty, które możemy mieć zawsze przy sobie. Oto kilka propozycji.

Orzechy

Doskonała i poręczna przekąska. Większość orzechów zawiera w swoim składzie wszystkie makroskładniki: węglowodany, białka i zdrowe tłuszcze. W dodatku są sycące i zajmują bardzo mało miejsca. Zastosowanie znajdą orzechy włoskie, laskowe, nerkowca, brazylijskie, czy migdały. Orzechy są bogate w witaminy i mikroelementy. W prostym posiłku dostarczamy więc bardzo dużo substancji odżywczych.

Warzywa

Warzywa są źródłem dobrych węglowodanów, błonnika, który syci na bardzo długo oraz potężnej dawki witamin, minerałów i innych cennych substancji. Najbezpieczniejsze są warzywa krzyżowe – np. papryka lub brokuły. W dodatku doskonale sycą i hamują apetyt.

Owoce

Zbyt duża ilość owoców w diecie redukcyjnej jest niewskazana – z uwagi na cukry proste – fruktozę. Jednak nie należy całkowicie z nich rezygnować. Najlepsze będą owoce o niskim indeksie glikemicznym – czyli takie, które wolno podnoszą poziom cukru. Należą do nich min. maliny, truskawki, borówki amerykańskie. Śmiało możesz sięgać również po arbuza, grapefruita, czy ananasa. Owoce takie jak banan, czy pomarańcza posiadają bardzo wysoki indeks glikemiczny i niosą spory tzw. ładunek energetyczny. Są zalecane po wysiłku fizycznym lub wcześnie rano po przebudzeniu.

Wafle ryżowe

Doskonałe źródło skompleksowanych węglowodanów. Postaraj się wybierać wafle z ryżu brązowego. Na rynku dostępnych jest wiele produktów z dodatkami. Nie należy się ich obawiać. Możesz śmiało sięgać po wafle ze słonecznikiem, dynią, solą morską, czy przyprawami i dodatkami smakowymi.

Polecamy  Co poza płytkami bierze udział w zatrzymywaniu krwawienia?

Białko serwatkowe

Jedno z najlepiej przyswajanych źródeł protein, dostępne w postaci suplementów. Gdy jesteś w podróży – wystarczy, że zabierzesz ze sobą porcję w szejkerze i w odpowiedniej chwili po prostu zmieszasz z wodą – i masz gotową dawkę protein do wypicia w kilka sekund.

Kanapki

Tutaj postaraj się bazować na pieczywie żytnim razowym. Dorzucając do tego np. chudą wędlinę, warzywa, avokado – dostajesz pełnowartościowy posiłek, który łatwo schować nawet w kieszeni kurtki.

Gorzka czekolada o wysokiej zawartości kakao

Czekolada o zawartości kakao powyżej 70% będzie doskonałą i zdrową przekąską, o ile zachowamy umiar i zdrowy rozsądek. Stanowi świetne źródło zdrowych tłuszczów i antyoksydantów. Pomimo tego, że jest dość wysoko kaloryczna,

są to zdrowe tłuszcze i nie należy się ich obawiać.

Czy dbanie o zdrowe żywienie poza domem musi być trudne? Niekoniecznie.

Jak pokazuje praktyka, wożąc w schowku samochodowym kilka suchych produktów – możemy w dosłownie kilka sekund wyczarować pełnowartościowy posiłek.

O Adrianna Loszynska 172 artykuły
Łatwo jest poznać otwartą osobę, taką jak Adrianna Loszynska, ale przede wszystkim wiedzieć, że jest ona uważna i hojna. Oczywiście jest także sprawna, wesoła i oddana, ale często są lekko skażone przez sposób bycia zdradzieckim. Jednak jej natura jest dla niej cenna. Ludzie często liczą na to i na swoją inteligencję, kiedy potrzebują wsparcia. Nikt nie jest doskonały, a Isabelle ma wiele wad, którymi można sobie poradzić. Jej destrukcyjna natura i nieporządek powodują wiele pretensji, ku uciążliwości innych. Na szczęście jej hojność zapewnia, że ​​nie jest tak często.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*