Dieta dla mózgu

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Mózg jest jednym z najważniejszych organów naszego ciała, gdyż to właśnie za jego pomocą dokonują się wszelkie procesy myślowe . On też odpowiada za towarzyszące nam niemal na każdym kroku emocje. Odpowiednia dieta oraz ćwiczenia mózgu sprawią, że będzie on efektywnie pracował przez długie lata.

Najistotniejszym czynnikiem wpływającym na zdrowie naszego mózgujest odpowiednia, zbilansowana dieta. Dostarczane naszemu organizmowi składniki odżywcze stymulują wiele procesów związanych z produkcją enzymów, hormonów oraz neuroprzekaźników, przy czym te ostatnie są niezwykle ważne dla prawidłowego przebiegu procesu pamięciowego.

 Energia dla mózgu

Mózg, podobnie jak inne organy, do efektywnej pracy potrzebuje energii, którą czerpie z glukozy oraz tlenu. Podstawowym składnikiem diety dla mózgu są węglowodany złożone zawarte w różnego rodzaju nasionach i ziarnach zbóż, ryżu, kaszach, czyli produktach, które zapewniają stopniowe uwalnianie się cukru do krwi, dzięki czemu mózg jest w stanie w pełni go spożytkować.

Dieta na pamięć

Procesy pamięciowe towarzyszą nam przez całe życie i odgrywają w nim olbrzymią rolę już od najmłodszych lat, kiedy mózg chłonie niczym gąbka informacje z otaczającego świata. Z wiekiem coraz trudniej przychodzi nam zapamiętywanie, dlatego ważna wówczas jest odpowiednia dieta, zawierająca takie produkty jak soja, cytryna, marchewka, orzechy, banany.

Na poprawę pamięci wpływ ma lecytyna zawarta w orzeszkach ziemnych, soi, czy kiełkach pszenicy. Niedobór lecytyny może prowadzić do znacznego spadku zdolności zapamiętywania oraz prowadzić do rozwoju choroby Alzheimera u osób starszych.

Energia i witalność na co dzień

Aby na co dzień cieszyć się doskonałym samopoczuciem oraz energią, warto jak najczęściej sięgać po warzywa i owoce. Duży wpływ na nasz nastrój ma poziom fosforu, którego bardzo dobrym źródłem są ryby. Wpływa on nie tylko na nasz humor, ale także na inteligencję oraz pamięć.

Na stres

Stres jest częścią naszego życia, jednak gdy jest go zbyt wiele, może doprowadzić do poważnych zaburzeń naszego układu nerwowego. Aby tego uniknąć, warto dostarczyć naszemu mózgowiwitamin z grupy B, występujących w produktach z pełnego przemiału. Niacyna, czyli inaczej witamina B3 jest odpowiedzialna jest za koncentrację oraz zapobiega bezsenności. Niacynę można znaleźć w tuńczyku, wątróbce, mięsie indyczym, a także w zbożach, fasoli grochu oraz orzeszkach ziemnych.

Istotną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu naszego układu nerwowo-mięśniowego odgrywamagnez, który razem z wapniem oraz witaminami z grupy B chroni nasz mózg przed szkodliwym działaniem metali ciężkich. Jest on pierwiastkiem trudno przyswajalnym przez nasz organizm, dlatego osoby spożywające kofeinę, alkohol oraz nikotynę powinny uzupełniać jego niedobory łykając odpowiednie preparaty witaminowe bogate w magnez.

Szybkie uczenie się

W trakcie nauki nasz mózg przetwarza ogromną ilość informacji, które następnie lokowane są w pamięci. Do efektywnego uczenia się potrzebne jest nam żelazo, będące nośnikiem tlenu. Występuje ono w roślinach strączkowych, liściastych warzywach oraz owocach pestkowych. Źródłem żelaza są również rodzynki oraz orzechy.

W trakcie nauki warto również dostarczyć naszemu mózgowi potas, który zapewnia mu odpowiednie dotlenienie. Potas znajdziemy w winogronach, pomarańczach, nektarynkach, bananach, pomidorach, awokado, czy ziemniakach.

Korzystny wpływ na pracę naszego mózgu podczas intensywnego wysiłku intelektualnego ma takżekwas linolowy poprawiający koncentrację. Jego niedobór z kolei może doprowadzić do apatii, a nawet wywoływać halucynacje, dlatego warto spożywać bogate w kwas linolowy tłuszcze rybne oraz roślinne.

Zbilansowana dieta uwzględniająca powyższe wskazówki oraz odpowiednie suplementy diety pozwolą nam cieszyć sprawnością intelektualną każdego dnia.

Revitalum

Zamów dzisiaj i otrzymaj darmową wysyłkę i gwarancję satysfakcji.

50% Tylko dziś!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*