Zajęcia ruchowe dla dziecka

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Jazda na rowerze

Coraz więcej małych dzieci ma predyspozycje do tego, by cierpieć z powodu otyłości. Jako rodzice jesteśmy odpowiedzialni za swoje pociechy, wobec czego powinniśmy tak zaplanować ich zajęcia, by otrzymały one każdego dnia porządną dawkę ruchu.

Ruch na świeżym powietrzu niesie za sobą wiele zalet. Uwalnia nadmiar energii, niweluje stres, wzmacnia odporność, rozwija intelekt. Pozytywów jest tak wiele, że każdego słonecznego dnia nasze dziecko powinno spędzać czas na zewnątrz.

Które dziecko nie lubi jazdy na rowerze? Podczas pedałowania mózg dziecka uwalnia endorfiny, przez co maluch jest szczęśliwszy. Dodatkowo to także doskonałe ćwiczenie mięśni brzucha, nóg, rąk, grzbietu.
Tu należy jednak zwrócić uwagę na właściwe ustawienie siodełka i kierownicy. Tylko w pozycji wyprostowanej kręgosłup naszego dziecka jest bezpieczny.
Na jazdę bez bocznych kółek warto poczekać do piątego roku życia. Podczas jazdy rowerem dziecko powinno mieć założony na głowie kask.

Jazda na hulajnodze

Hulajnoga to doskonała propozycja już dla trzylatków. Badania dowodzą, że czynność ta wpływa korzystnie na rozwój mowy, naukę pisania i czytania. Dzieci oddające się tej zabawie są też spokojniejsze i mniej roztrzepane. Przed hulajnogą w trosce o intelektualny rozwój naszego dziecka powinniśmy dawać mu możliwość huśtania się na huśtawce.

Jazda na rolkach

Doskonały sport dla cztero- i pięciolatków, jeśli wybierzemy wersję z usztywnionymi, plastikowymi butami. Do tego koniecznie ochraniacze na kolana, łokcie i nadgarstki oraz kask na głowę.
Zaletą jazdy na rolkach jest to, iż dziecko rozwija się intelektualnie. Dzieje się tak dlatego, że podczas uprawiania tego sportu nasza pociecha musi uaktywnić obie półkule mózgowe. Systematyczny trening sprawia, że ilość połączeń nerwowych wzrasta. Prócz tego, dziecko uczy się równowagi, wzmacniają się także mięśnie ciała.

Jeśli mamy taką możliwość, powinniśmy pomyśleć również o zapisaniu dziecka na zajęcia organizowane dla najmłodszych. Do wyboru mamy między innymi zajęcia na basenie, naukę sztuki walki czy lekcje w szkole tańca.

Pływanie

Wizyta na basenie polecana jest dla wzmocnienia kręgosłupa, układu odpornościowego, toteż wbrew pozorom nadaje się idealnie w przypadku przedszkolaków, które często chorują. Przeciwwskazaniem jest skłonność do zapaleń ucha lub założony w uchu drenaż.
Pływanie wzmacnia mięśnie całego organizmu, poprawia pracę układu oddechowego, kształtuje równowagę oraz koordynację ruchów.

Taniec

Taniec to dobra dyscyplina zarówno dla dziewczynek, które za tańcem przepadają, jak i dla chłopców. Pozytywów spędzania w taki sposób czasu jest wiele. Kształtuje się w ten sposób płynność ruchów, rozwijana jest koordynacja. Dziecko uczy się także współpracy oraz poczucia rytmu. Badania dowodzą, że taniec ma wpływ na umiejętności matematyczne w późniejszym wieku.

Sporty walki

Choć uprawianie sportów walki kojarzy się nam z zajęciami dla chłopców, polecane są także dziewczynkom. Zajęcia na macie doskonale radzą sobie z nadmiarem energii, której każdemu dziecku nie brakuje. Nie wywołują one wbrew pozorom agresji a pomagają panować nad negatywnymi emocjami, kształtują silną wolę.
Zalet jest jednak znacznie więcej. Sporty walki, jak karate, judo czy aikido wzmacniają organizm, poprawiają postawę, dodają pewności siebie, rozciągają i rozluźniają mięśnie, uczą bezpiecznego upadania.

Wychowanie z wykorzystaniem ruchu

Podczas uprawiania sportów dziecko ćwiczy własną osobowość oraz charakter, uczy się także systematyczności. To dość znaczący aspekt, który w połączeniu z korzyściami zdrowotnymi powinien wpłynąć na podjęcie przez rodziców słusznej decyzji. Ruch w życiu każdego człowieka, bez względu na wiek, jest niezwykle ważny, o czym w ostatnich latach zapomniało wielu z nas.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*